After the announcement that Al Jazeera purchased Al Gore’s flailing Current TV, media giant Time Warner announced that they will no longer carry the channel following the ownership change.

However, Al Jazeera’s attempt to gain more viewership in the US suffered an early setback after Time Warner Cable said it would stop carrying Current TV following the ownership change.

Time Warner, the second biggest cable company in the US, said it had already been looking to remove channels with low ratings, and this acquisition gave it the ability to cancel its contract.

So there’s that. Read more…

BBC News – Al Jazeera buys Al Gore’s Current TV.